ניהול פרויקטים ניהול פרויקטים

חברת אורן הנדסה וניהול פרויקטים בע"מ מתמחה בניהול ופיקוח על מגוון רחב של פרויקטים. החברה חרטה על דיגלה ליווי צמוד וקפדני של כל פרויקט ופרויקט, החל מהשלבים הראשונים של תאום הפרוגרמה וניהול שלבי הרישוי והתכנון, דרך ניהול ופיקוח במהלך הביצוע, ועד למסירת הפרויקט ואכלוסו. אורן הנדסה היא חברה דינמית ומתפתחת בעלת ניסיון מקצועי וראיה רחבה, שמעניקים לה את היכולת לספק שרותי ניהול, מידע ופתרונות הנדסיים בצורה מקצועית תוך זמן קצר, לקבלת תוצאות איכותיות ברמות הגימור הגבוהות ביותר.

ניהול תכנון

שלב טרום הביצוע (Pre-Construction) בפרויקטים הינו בעל חשיבות רבה ולו השפעה רבה על שלושת מרכיבי ההצלחה בפרויקט: תקציב – איכות – לוח זמנים. החברה מנהלת את תהליך התכנון בכל פרויקט תוך ראייה רחבה והסתכלות עתידית ומוקפדת לצורך התאמה אישית לדרישות הלקוח. מתוקף ניסיונה המקצועי, החברה מתמחה בניהול תכנון קפדני ומדויק, תוך ביצוע בקרת תכנון ופתרון בעיות במהלך הדרך, ומבטיחה שכל התהליך יהיה יעיל כבר מהשלבים הראשונים, עד לקבלת התוצר המושלם.
כמו כן, נציגי החברה מלווים את תהליך הרישוי בעירייה וברשויות השונות, עד השלמת התהליך וקבלת כל האישורים הנדרשים לצורך הפקת היתר הבניה.

 

 

 

ניהול ביצוע

ניהול ביצוע (Construction Management) מתייחס לשיטת ההקמה של פרויקטים באופן של פיצול התקשרויות עם קבלנים מבצעים (בשונה מביצוע באמצעות קבלן מפתח), ובו החברה מנהלת באופן ישיר את כל העבודות בפרויקט ואת כל קבלני המשנה השונים, כולל טיפול ברכש, ציוד ואספקת חומרים.
ניהול הביצוע מתאים במיוחד לפרויקטים מסחריים על סוגיהם השונים (מבני משרדים, מרכזים לוגיסטיים, מרכזים מסחריים, בתי מלון ועוד) ולבתי יוקרה בבניה פרטית המשלבים מגוון רחב של קבלנים ומערכות מתקדמות בתחומים השונים. שיטת ניהול זו מאפשרת התקשרות עם קבלני משנה איכותיים באופן ישיר (ללא תיווך באמצעות קבלן ראשי) לצד הפחתה של עלות ההקמה. לצורך כך, נדרשת שליטה במגוון תחומים וידע בנושאים רבים, כולל יכולת ניהול אנשים מעולה.
החברה מנוהלת ע"י אבירם אורן, מהנדס עתיר ניסיון בתחום הביצוע בחברות קבלניות מהמובילות בענף, מבצעת בהצלחה פרויקטים רבים בשיטת ניהול ביצוע בשנים האחרונות.

פיקוח

מטרת הפיקוח על הבניה היא בראש ובראשונה להבטיח את איכות העבודות המבוצעות באתר. לצד תהליך זה, כוללת עבודת הפיקוח טיפול בכל יתר הפעילויות המתבצעות באתר ביניהן מעקב אחר לוחות הזמנים, ניהול יומני עבודה, תאום מול רשויות (עירייה, חברת חשמל, כיבוי אש, הג"א ועוד), ניהול פרוגרמת בדיקות תקן ואיכות, בדיקת חשבונות קבלנים ואישורם, טיפול ומעקב אחר תהליך קבלת טופס 4 ועוד.
בהיותה עבודה רב-תחומית, דורשת עבודת הפיקוח ידע נרחב וניסיון רב בניהול התהליכים בשטח ובפתרון בעיות בעת הצורך.

 

 

 

 

התחדשות עירונית

המטרה העיקרית של פרויקט ההתחדשות העירונית לצד היותו מנוע צמיחה ברמה הלאומית, המשלב ערכים חברתיים לצד פעילות מסחרית, היא תוספת בנייה באזורים מבונים. תוספת בנייה זו חשובה לאור המחסור במשאב הקרקע בישראל. כמו כן יש בכך תרומה גם להחייאת המרקם הבנוי, להכנסת שימושי קרקע חדשים, ולניצול יעיל יותר של תשתיות.

חברת אורן הנדסה ביצעה ומבצעת בהצלחה מספר פרויקטים של התחדשות עירונית, הן במסגרת תמ"א 38/1 (חיזוק ותוספת קומות), והן במסגרת תמ"א 38/2 (הריסה ובניה).